Vad dricker man efter det att man druckit Montrachet 1966?

Jag fick frågan av en av bloggens läsare. Är du inte bortskämd efter besöken i Bourgogne och Ampuis? Jag svarade: "Jo, det är klart att jag får en del tillfällen att prova stora och gamla viner i mitt jobb som vinimportör, men samtidigt är det ju så, att det är trots allt är sällsynt att jag får dricka så unika och gamla viner som vi fick hos Jadot. 150 års jubileum hålls ju inte varje år. Och vardagen är arbete, arbete, arbete". Nå, vad dricker du då en vanlig kväll hemma frågade han igen? Svaret just idag är Pegaso, Barrancos de Pizzarara 2004 från Telmo Rodriguez i Spanien. Ett vin från oglamorösa Vino de la Terra de Castillla y Leon gjort från Grenachdruvan. Gott, med bra frukt och syra, perfekt till grillad kyckling. / Claes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0